სტუ-ში, ინკლუზიური პროფესიული განათლების მუდმივი გაუმჯობესების ფორმატში, ტრენინგი ჩატარდა

სტუ-ში, ინკლუზიური პროფესიული განათლების მუდმივი გაუმჯობესების ფორმატში, ტრენინგი ჩატარდა

 

სტუ-ში, ინკლუზიური პროფესიული განათლების მუდმივი გაუმჯობესების ფორმატში, ტრენინგი ჩატარდა

26-04-2024
სტუ-ში, ინკლუზიური პროფესიული განათლების მუდმივი გაუმჯობესების ფორმატში, ტრენინგი ჩატარდა

„აპრილი აუტიზმის შესახებ ცნობადობის ამაღლების თვეა. უნივერსიტეტში მთელი თვის განმავლობაში ინკლუზიური განათლების მხარდაჭერის მიმართულებით სხვადასხვა ღონისძიება გაიმართა. დღეს, შემაჯამებელი შეხვედრა - ინკლუზიური პროფესიული განათლების მუდმივი გაუმჯობესების ფორმატში, ტრენინგი ტარდება, სადაც განიხილება შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა საგანმანათლებლო პროცესში ჩართულობისა და მხარდაჭერის ხელშეწყობის მნიშვნელობა. 2023-2024 სასწავლო წელს უნივერსიტეტის პროფესიულ პროგრამებზე ირიცხება ხუთი   სპეციალური საგანმანათლებლო  საჭიროების მქონე (სსსმ) სტუდენტი. ისინი სწავლობენ სამკერვალო საქმეს, ფეხსაცმლისა და ტყავის ნაკეთობათა წარმოებას, ავტომობილის ძრავის შეკეთებას, საბაჟო საქმესა და გრაფიკულ დიზაინს. “აუტიზმი საუბრობს, დროა მოვუსმინოთ”, “თუ მე ვერ ვლაპარაკობ, არ ნიშნავს, რომ არ მესმის”, “შეხედე აუტიზმს გულით, თვალებს შეიძლება რამე გამორჩეს”, - ეს არ არის მხოლოდ სიტყვები, ეს კაცობრიობის ერთ-ერთი მთავარი მიზანია და ჩვენ ვალდებულები ვართ, მაქსიმალური გავაკეთოთ, რათა ღვთის შვილებმა შესძლონ და გაარღვიონ ის წრე, რომელიც ერთი შეხედვით ჩაკეტილი ჩანს. მსოფლიო იცნობს არა ერთ აუტისტს, რომელთაც აღიარება მოიპოვეს. მათ გაგვიხსნეს თავიანთი ჩაკეტილი სამყარო და ჩვენ დავინახეთ გული, დავინახეთ სული და დავინახეთ უფალი”, - ამის შესახებ საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის რექტორმა, აკადემიკოსმა დავით გურგენიძემ განაცხადა.


საქართველოს ტექნიკურ უნივერსიტეტში აუტიზმის ცნობადობის ამაღლების მსოფლიო დღისადმი მიძღვნილი ღონისძიებების ფარგლებში ტრენინგ-შეხვედრა გაიმართა. სტუ-ის ინკლუზიური განათლების სპეციალისტის თამარ კობერიძის თქმით, ღონისძიებაზე პროფესიული საგანმანათლებლო პროგრამების ხელმძღვანელებმა, რომლებიც ჩართულნი არიან ინკლუზიური განათლების ხარისხიანად წარმართვის პროცესში, ისაუბრეს სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე პირთა სოციალური მხარდაჭერაზე, არსებულ გამოცდილებაზე, მიღწევებსა თუ გამოწვევებზე.

“სასწავლო პროცესში, სტუდენტის ინდივიდუალური საჭიროებიდან გამომდინარე, ხდება დაკვირვება და საჭიროებათა გამორკვევა,სტუდენტთა ძლიერი თუ სუსტი მხარეების განსაზღვრა. სტუდენტს შესაძლოა დასჭირდეს ინდივიდუალური სასწავლო გეგმა,  დამატებითი სპეციალისტის მხარდაჭერა, მაგალითად, ხმოვანი პროგრამების სპეციალისტი, ჟესტური ენის სპეციალისტი, პერსონალური ასისტენტი და სხვა.  ინკლუზიური განათლების მხარდამჭერი გუნდი იძიებს სასწავლებლის მიღმა სხვადასხვა რესურსს, ვთანამშრომლობთ დამსაქმებელ ორგანიზაციებთან, სტუდენტთა კარიერული წინსვლის ხელშეწყობისთვის. ვთანამშრომლობთ მშობლებთან. სტუდენტებს მხარს ვუჭერთ დამოუკიდებელი ცხოვრებისთვის საჭირო   უნარების განვითარებაში. ვისარგებლებ შემთხვევით და მადლობას გადავუხდი საქართველოს ტექნიკური უნივერსიტეტის რექტორს, აკადემიკოს დავით გურგენიძეს, ადმინისტრაციას, ორგანიზაციებს, რომელთა მხარდაჭერით ჩვენი სტუდენტები დასაქმებულები არიან”, - განაცხადა თამარ კობერიძემ.

 

სიახლეებში დაბრუნება